Het hele jaar door komen er nieuwe collecties aan kinderkleding op de markt. Door verschillende aanbieders wordt het aanbod ook steeds groter en elk jaar komt er wel weer een nieuw merk bij. Om alles nog een beetje te kunnen bijhouden zetten wij voor u alles op een rijtje! Welk merk is upcoming en welk merk is eigenlijk een beetje verleden tijd?
Opkomende merken
De merken die zich de laatste snel hebben ontwikkeld zijn de merken die het goed gaan doen de aankomende periode en dat geld bijvoorbeeld voor lovestation 22, het merk is klein begonnen zoals elk ander merk maar is al snel omhoog gekomen door verschillende aanbieders.
Lovestation 22 is één van de merken die tegenwoordig wordt aangeboden op de markt, veel webwinkels springen hier op in. Doordat er zoveel aanbieders met zoveel merken zijn betekend het ook dat er veel concurrentie is tussen de webwinkels maar dat brengt voor de consument weer voordelen met zich mee, zo heeft de consument heel wat keus en is er genoeg om te kiezen.
Grootste merken
Op dit moment zijn er een aantal merken die toch wel erg leidend zijn in de kinderkleding markt. Hierbij denken we aan Quapi en Mayoral. Dit zijn de marktleiders op gebied van kinderkleding merken. Deze grote merken zijn dan ook overal te krijgen en hebben dan ook een enorme collectie. Verder zijn er per merk weer vaak dochtermerken die een eigen merk opzetten en vervolgens heeft het moederbedrijf weer een nieuw merk er bij, hierdoor blijft er vernieuwing in de markt en heeft de consument steeds weer meerkeuze.
‘’hoe meer keuze hoe beter’’ dit is wat veel mensen zeggen, maar is dat wel zo? Vaak als je veel kan kiezen is het moeilijk om te kiezen en weet je het niet zo goed meer, soms is dit wel goed maar vaak is dit juist tegenstrijdig.